ANNUAL REVIEW 2024

Page Not Found Den Haag

With the move to a larger space, 2024 was a year full of inspiring encounters between art, design, literature and activism. Page Not Found once again demonstrated how versatile and relevant artistic publications can be. This is confirmed by the renewed support of both the Mondriaan Fund and the Municipality of The Hague, which rated our plan as the highest among all cultural institutions in the city.

At the same time, we feel the pain of many initiatives around us whose survival is threatened by limited cultural budgets, despite their positive opinions. This situation highlights all the more how grateful we are to have the opportunity to continue growing and contributing to a thriving cultural sector in The Hague over the next four years.

Highlights of 2024:

Dominique Hurth‘s successful first solo exhibition in the Netherlands uniquely explored the interplay between image making and archival systems, using cyanotypes, large-scale prints and sculptural installations to question the hierarchies, technologies and narratives of photographic reproduction and exhibition making.

The exhibition Transplantation Library: Reading Hall introduced Paris-based Transplantation‘s rich collection and vision to new audiences, while making new connections with communities and inspiring young generations through workshops and artistic expression around African and diasporic perspectives.

This year, we had the pleasure of participating in Offprint London and Paris, where many visitors had the chance to discover our books. Our own publication, Women Looking at Women Looking at Women by Annemarie Wadlow, was a standout success and became the absolute bestseller. It’s wonderful to see so many people valuing these works of art. 

Our Open Letters series continued into its third year, bringing to the attention of passer-byes sufferings and vulnerabilities which are invisible or forgotten.

Meanwhile, the last two editions of Typographic Nights proved so popular that we completely ran out of seats.

We take pride in seeing our activities increasingly providing a stage for both emerging and established talent.

image: Our space at Boekhorststraat 102 — 104, since April 2024, photo by Jhoeko

Met de verhuizing naar een grotere ruimte was 2024 een jaar vol inspirerende ontmoetingen tussen kunst, design, literatuur en activisme. Page Not Found liet opnieuw zien hoe veelzijdig en relevant kunstpublicaties kunnen zijn. Dit wordt bevestigd door de hernieuwde steun van zowel het Mondriaan Fonds als de Gemeente Den Haag, die ons plan als hoogste beoordeelden van alle culturele instellingen in de stad.

Tegelijkertijd voelen we de pijn van veel initiatieven om ons heen die ondanks hun positieve adviezen in hun voortbestaan worden bedreigd door beperkte culturele budgetten. Deze situatie benadrukt des te meer hoe dankbaar we zijn dat we de kans krijgen om de komende vier jaar te blijven groeien en bij te dragen aan een bloeiende culturele sector in Den Haag.

Hoogtepunten van 2024:

De succesvolle eerste solotentoonstelling van Dominique Hurth in Nederland onderzocht op unieke wijze de wisselwerking tussen het maken van beelden en archiveringssystemen, waarbij cyanotypes, grootschalige afdrukken en sculpturale installaties werden gebruikt om de hiërarchieën, technologieën en verhalen van fotografische reproductie en het maken van tentoonstellingen te bevragen.

De tentoonstelling Transplantation Library: Reading Hall bracht de rijke collectie en visie van het in Parijs gevestigde Transplantation onder de aandacht van een nieuw publiek, terwijl nieuwe verbindingen werden gelegd met gemeenschappen en jonge generaties werden geïnspireerd door workshops en artistieke expressie rond Afrikaanse en diasporische perspectieven.

Dit jaar deden we mee aan Offprint Londen en Parijs, waar veel bezoekers onze boeken konden ontdekken. Onze eigen publicatie, Women Looking at Women Looking at Women van Annemarie Wadlow, was een groot succes en werd de absolute bestseller. Het is geweldig om te zien dat zoveel mensen deze kunstwerken waarderen.

Onze Open Letters-serie ging zijn derde jaar in, en brengt leed en kwetsbaarheden die onzichtbaar of vergeten zijn onder de aandacht van voorbijgangers.

Ondertussen bleken de laatste twee edities van Typographic Nights zo populair dat alle zitplaatsen bezet waren.

We zijn er trots op dat onze activiteiten steeds meer een podium bieden aan zowel opkomend als gevestigd talent.

afbeelding: onze ruimte in Boekhorststraat 102 — 104, sinds april 2024, foto door Jhoeko